noc Więźnia Labiryntu

 
Tegoroczne, moje już ostatnie, ferie zimowe rozpoczęłam nocą filmową Więźnia Labiryntu. Jest to jedna z wielu serii książek, którą pokochałam, gdy tylko zobaczyłam ekranizację pierwszej części z moim ulubionym Dylanem O'Brien'em. Jest to moja druga noc filmowa, o pierwszej możecie przeczytać tutaj. Tak jak bardzo lubię spojlerować nie zrobię Wam tego, chociaż naprawdę mnie korci.
Książki: Zdecydowanie jestem z tych osób, które wolą książki od filmu. Prawie zawsze jestem rozczarowana tym, co zobaczę w kinie.
Seria ma 5 książek: trylogię - Więzień Labiryntu, Próby Ognia, Lek na Śmierć i 2 prequele - Rozkaz Zagłady i Kod Gorączki.
Moją ulubioną jest chyba Kod Gorączki (pisałam o niej na moim instagramie), która opisuje wszystko, co stało się przed labiryntem jak bohaterowie byli dziećmi. Są tam szczegóły, które są kluczowe do lepszego zrozumienia całej serii, między innymi o Teresie.
Jeżeli chodzi o filmy na podstawie książki to zawsze mam wysokie wymagania. Lektury zawsze mają więcej szczegółów niż ekranizacje, a właśnie te szczegóły są najważniejsze.

 
Filmy: Pierwsza część nie różni się dużo od książki. Wiadomo, jest coś co pominęli lub zrobili inaczej, ale wszystko było podobne do tego, co zostało napisane.
Zaś druga i trzecia część, według mnie bardzo się różniła. Chociaż w zasadzie zakończyły się tak samo jak w książce to dodali też sceny, których w nich nie było lub coś pomijali. Ostatnia część nie skończyła się tak jak miała, ale wybaczyłam im już za to, ponieważ doprowadziła mnie to do łez. 
Ja mam tak, że jak mi się coś podoba (ale tak naprawdę podoba) i oddam się temu (książki pochłonęłam dosłownie w sekundę) to przywiązuje się bardzo do postaci, przeżywam wszystko razem z nimi. A czytając Kod Gorączki dowiedziałam się takich rzeczy, że naprawdę było mi smutno oglądać tą część. Według mnie zawsze warto przeczytać książkę. Tą serię mogę polecić w 100%. 

 
Zdjęcia ©WeHeartIt

Lubicie tą serię? Wolicie książki czy jednak filmy? 

instagram | vinted |

Komentarze

  1. Chcę iśc na to! Świetny film

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze to nie oglądałam ani nie czytalam :) Mam teraz ferie i może obejrze!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam tylko jedna cześć, ale ogladalam filmy. Filmy mnie zawiodly. Musze koniecznie przeczytac reszte tych ksiazek bo naprawde mnie ciekawia.

    OdpowiedzUsuń
  4. tez uwielbiam <3

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia! :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten film! Właśnie w środę idę na 3 część do kina <3
    Zapraszam :)
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja oglądałam tylko dwie pierwsze części bo jakoś mnie nie porwało :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Osobiście uwielbiam książki i seriale :) Chętnie przeczytam tą książkę
    https://the-rose-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam te filmy na najnowszym jeszcze nie byłam ale na pewno obejrzę:)

    Zapraszam do siebie na nowy post 😍

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak jak sporadycznie oglądam filmy tak tutaj odpuścić nie umiem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie oglądałam tego filmu :(

    http://uglyographyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. sama kocham tą serie i własne chce wybrać sie do biblioteki by wypożyczyć 3 część
    zapraszam! <3
    https://jesi-jesaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam tego...
    Pozdrawiam cieplutko ❤
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie Ja obejrzałam film, szkoda, że nie zaczęłam od książki ;)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  14. kocham wiezien labiryntu! wróciłam do bloga po długiej przewie , więc zapraszam mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie oglądałam tego filmu. Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. I can't wait to see Prisoner of the Labyrinth.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  17. nigdy nie czytałam książek z tej serii ale oglądam dwie pierwsze części kilkakrotnie i bardzo mi sie podobają;) teraz mam plan wybrac się do kina na trzecią część, i chyba zdecyduję się jednak przeczytać wersję książkową;)

    https://justbasicstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham trylogię całym sercem, niestety jeszcze nie udało mi się zabrać za dwie pozostałe książki, też byłam na maratonie i na ostatniej części oczywiście umierałam w środku :')
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  19. Dużo słyszałam o tej serii, ale zawsze ją pomijałam, nie wiem z jakiego powodu. Będę musiała koniecznie nadrobić zaległości ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawie :) co prawda nie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  21. Widziałam pierwszą część i nie przypadła mi do gustu natomiast gdy obejrzałam zwiastun ostatniej najnowszej części już nie mogę się doczekać kiedy pojawi się w kinie ;)

    Zapraszam CAKEMONIKA :)

    OdpowiedzUsuń
  22. W zasadzie to jeszcze nigdy nie widziałam serii w całości, ale skłaniałabym się w kierunku filmów ;)

    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Odpowiadam na każdy komentarz!
Jeśli podoba ci się blog - zaobserwuj!
Chcesz zobaczyć na blogu coś czego na nim nie ma? Napisz komentarz!