Czemu dieta jest trudna?


Jak się trzymać diety, kiedy pokusy czyhają za rogiem?
Niestety nie ma takiej metody, która ułatwia nam nie jedzenie słodyczy czy fast food'ów. Jedyne co nam może pomóc to silna wola, która jednak nie zawsze jest silna. Trzeba się po prostu zaprzeć, powtarzać sobie coś, co do nas przemawia albo wyobrażać sobie w głowie swój cel. 

 
Jak praktykować zasady z posta Clean eating?
Na pierwszy rzut oka nie są one trudne. Trudność może pojawić się wtedy, gdy musimy je wprowadzić do życia. Małe kroki to klucz! Nie lubisz smaku wody? Dodaj do niej ulubione owoce. Jeśli nie potrafisz jeść śniadań nie jedz wtedy czegoś ogromnego tylko napij się wtedy herbaty i przegryź do tego owoc. Najciężej jest nie jeść cukru, bo jest on dodawany do wszystkiego. Trzeba po prostu nauczyć się czytać składy i wybierać świadomie. 

 
Dlaczego tak ciężko się powstrzymać od słodyczy?
Cukier uzależnia. Im więcej jemy słodyczy tym są one dla nas mniej słodkie i potrzebujemy więcej, żeby zaspokoić swoją ochotę na słodycze. Tak na prawdę, kiedy na przykład mamy ochotę na czekoladę, to może po prostu potrzebujemy magnezu? Warto wtedy sięgnąć po coś zdrowego co zawiera magnez i sprawdzić czy ochota na czekoladę nam minie.

Zdjęcia ©WeHeartIt

tumblr | instagram | vinted | ask |

Komentarze

  1. Ja ćwicze i tak kiedy juz będzie większy wybór świeżych owoców i warzyw to zaczynam diętę :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dieta jest trudna. Ale mówią, że jak już się zacznie - to może być pysznie! :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepiej jest motywować się właśnie takimi pięknymi zdjęciami potraw. :) Ja choruję na cukrzycę i w sumie to też mnie do tego motywuje. Moje zdrowie jest ważniejsze w końcu od czekolady. Jednak mimo wszystko, nie raz nadejdzie chwila pokusy i coś się przekąsi. Ja właśnie próbując przygotowywać sobie takie z początku proste i mało zaawansowane dania, zaczęłam bardziej wchodzić w ten "świat kulinarny" i teraz przygotowując potrawy,nawet nie myślę o zjedzeniu ich. :) Polecam spróbować.
    http://crazylicja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super porady! Ja kiedyś nie wyobrażałam sobie życia bez słodyczy, a teraz nie mam ta nie najmniejszej ochoty... Kwestia przyzwyczajenia w moim przypadku :D

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Dieta jest trudna, ale gdy się zacznie jeść zdrowo to się nie chce przestawać :)

    Zapraszam do mnie. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od 2 tygodni staram się trzymać pięciu posiłków i nie jeść słodyczy. Najgorszy był pierwszy dzień, a teraz przyzwyczaiłam się... chociaż wczoraj miałam ogromną ochotę na czekoladę, heh. Po dwóch kostkach czekolady mlecznej już mnie zmuliło. Pozdrawiam

    itneverendsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie prowadzę diety i raczej nie mam zamiaru, nie potrzebne mi to, ale na pewno jest bardzo zdrowa i warto z niej korzystać ;)

    neversaynever171.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post! I na prawdę przepiękny wygląd bloga!
    Jest bardzo spójny i bardzo schludny :)

    Co do diety masakra.... Nie przeczytałam jeszcze dużo, ale czy jeśli nie zrobiłaś to mogłabyś zrobić post o tym jak jednak się zmotywować do diety?

    Zapraszam do mnie ^.^
    VANILOVE ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam problem z dietą i na pewno wkrótce pojawi się taki post! :)

      Usuń
  9. Super post Kochana :)

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. motywacji nigdy dosyc...a wszystko co wymaga wyrzeczen jest niestety trudne

    OdpowiedzUsuń
  11. Super porady, no ja jednak nie jem słodyczy od bardzo dawna i odżywiam się zdrowo to muszę przyznać, że bardzo ładnie to wszystko ujęłaś. :)
    Obserwuję kochana :)
    Zapraszam : diamentoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Owszem bardzo trudno jest utrzymać się diety! Ale wydaję mi się, że troszkę samozaparcia i motywacji, a wszystko pojdzie do przodu! :)) buziaki

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dieta jest trudna, kiedy traktujemy ją jako coś tymczasowego. Natomiast kiedy staje się naszym stylem życia, chcemy żywić się już tak zawsze, jesteśmy do tego przyzwyczajeni to nasz organizm sam się tego domaga i nawet nie myślimy o wszelkich niezdrowościach. ;)

    Ale to prawda, słodycze potrafią wciągać, więc warto ten cukier ograniczać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z cukrem większych kłopotów nie mam (szczególnie w napojach - nie słodzę herbaty, kaw, nie piję kupnych (okropnie słodkich) soków czy pepsi. Wolę wodę, albo coś ręcznie wyciskanego). Śniadania też zawsze jem :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń


  15. Uwielbiam Twojego bloga!
    Obserwuję i liczę na rewanż :)

    Za komentarz do posta odwdzięczam się trzema komentarzami :)

    http://www.sandrakopko.com/2017/02/snowy-fur.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przydatne rady, zresztą jak zwykle! Twój blog jest ich pełen i za to go lubię. Mimo wszystko przejście na diete jest strasznie trudne, nawet jeśli podchodzimy do tego małymi kroczkami, a szkoda, bo odgrywa ona dużą rolę w naszym życiu, samopoczuciu i wyglądzie :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2017/01/summary-of-2016.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne rady i mega pomocny post.Pozdrawiam cieplutko:)

    http://malinowa-panna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem Emilka, mam słabość do słodyczy :D
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. DO tego trzeba dużo motywacji i samozaparcia ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie niedawno obiło mi się o uszy, że chęć na czekoladę może być spowodowana niedoborem magnezu... To by miało sens ;) Pamiętam też, że kiedy odstawiłam słodycze na ponad miesiąc, to póniej potrafiłam "zasłodzić się" paskiem czekolady - już nie mówiąc o tym, że w ogóle nie miałam na słodycze ochoty :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Odpowiadam na każdy komentarz!
Jeśli podoba ci się blog - zaobserwuj!
Chcesz zobaczyć na blogu coś czego na nim nie ma? Napisz komentarz!