Rady na okres świąteczny

1. Zamiast smażyć karpia w panierce, która pochłania cały olej lepiej przygotować go na parze i obsypać ziołami. Również pierogi lepiej gotować a nie obsmażać i nie polewaj ich dodatkowo tłuszczem.

2. Do makówek nie dodawaj cukru a bułkę pszenną zmień na pełnoziarnistą albo grahamkę. Wiadomo, że takie potrawy kuszą dlatego podaj je w małych salaterkach.



3. Jeśli w twoim domu przyrządza się kompot z suszu to nie dodawaj do niego kolejnej dawki cukru, bo przecież suszone owoce (figi, morele czy rodzynki) są już słodkie same w sobie. 

4. Do sałatek używaj oliwy z oliwek, a majonez wymieszaj po połowie porcji z jogurtem naturalnym.


5. Domowy barszcz zrobiony z buraków, jest cennym źródłem antyoksydantów i jest mało kaloryczny. Można go pić bez ograniczeń.


1. Przed kolacją wigilijną zjedz małe posiłki. Nie głodź się wtedy, bo później będziesz jadł/a bez ograniczeń. Ja na przykład zawsze jem trzy posiłki przed wigilią i tą kolację traktuję jako obiad. 

2. Jeśli masz ochotę na wszystkie potrawy to weź z każdego po łyżce i delektuj się każdym kęsem. Najlepiej będzie jeśli użyjesz małego talerza.



3. Zacznij od zjedzenia tych potraw, które są twoimi ulubionymi. Jeśli najpierw zjesz te, które lubisz będziesz bardziej najedzona i nie będziesz już chciała zjeść tych potraw, które lubisz mniej.

4. Wybieraj wodę zamiast słodzonych napoi czy alkoholu.

5. Po kolacji wybierz się z rodziną na spacer po swojej okolicy, jeśli czujecie się ociężali po kolacji. 

6. Zrezygnuj doprawianiem potraw solą, ponieważ zatrzymuje ona wodę w organizmie.


Zdjęcia ©WeHeartIt
Większość informacji jest zaczerpnięta z internetu.
tumblr | instagram | vinted | ask |

Komentarze

  1. Wow. Jestem chyba bardzo słaba w gotowaniu.. Nie wiedziałam, że barszcz naturalny ma mało kalorii. Ja niestety nie przepadam za żadną z potraf.

    http://www.amlodzinska.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba jestem bardzo słaba w gotowaniu. Nie przepadam za żadną potrawą, ani barszczem, chociaż nie wiedziałam, że jest on mało kaloryczny!

    http://www.amlodzinska.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne rady! Na pewno skorzystam z tego by jeść małe posiłki, przed kolacją wigilijną ♥ x

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow świetne te rady :D Ja zwykle stosuję tą z jedzeniem tylko tego, czego się lubi. Zwykle gdy zjem moje jedno ulubione danie potem już nie potrzebuję niczego więcej :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też staram się mało jeść przed głównym daniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytajac te porady az jestem w szoku bo u mnie w domu stosujemy wiekszosc z nich! Najglupsze jest objadanie sie no ale jesli ktos to lubi to ja nie bronie, haha! Uwielbiam kiedy mozna wszystkiego sprobowac po troszeczku <3

    Versjada
    Youtube

    OdpowiedzUsuń
  7. Beautiful and inspiring pictures!
    Have a nice day!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w domu jest już taka tradycja, iż przed kolacją wigilijną staramy się nic nie jeść, ale rada z trzema posiłkami wydaje się być naprawdę racjonalna haha Świetne rady kochana :)
    Pozdrawiam,
    Szwajka (kilk)

    OdpowiedzUsuń
  9. karpia w panierce je sie raz do roku to można sobie pozwolić ;)

    Pozdrawiam i życzę miłego wieczorku ;)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  10. Cenne rady :)
    Ja w te święta zrobiłam kilka zdrowszych wersji moich ulubionych potraw :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze próbuje wszystkich potraw z wigilijnego stołu, chodź troszkę, ale trzeba :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatne rady! Ja uwielbiam wszystkie potrawy i nigdy nie mogę się oprzeć, by się nie przejadać :D
    Pozdrawiam :*
    Natforart klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham twojego bloga i jaką osobą jesteś! Wesołych świąt!
    Mój blog-klikk

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne porady na pewno zaproponuje je mamie! WEsołych Świąt ^^
    ---
    http://styluliczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe porady :D COś typu : ,, jak nie przytyć w wigilię " :D SUper ! <3

    ns-w-zwierciadle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne rady, przydadzą się :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przydatne rady, śliczne zdjęcia. Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne porady, niektóre na pewno wykorzystam :)!
    AGNIESZKAA-ES.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatne rady! Uwielbiam Twojego bloga właśnie za to, że często znajduję tutaj coś co się przydaje :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Do 25.12 trwa także grupowe rozdanie na moim blogu: http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2016/12/swiateczne-rozdanie-wygraj-jeden-z-5.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post!! :)) Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawy i przydatny post, fajnie się go czytało :)!
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  22. W te cudowne Święta Bożego Narodzenia życzę dużo miłości, przyjaźni, ciepła, spokoju i samych sukcesów. Najważniejsze w życiu jest to, aby pamiętać o drugim człowieku, pomagać i spełniać swoje marzenia.
    Pozdrawiam i wesołych świąt! :)
    CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo pomocny post :)
    Wesołych Świąt i Udanego Sylwestra :)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  24. Cały urok pierogów polega właśnie na ich smażeniu. Robi się wtedy taka chrupiąca skórka i wszystko jakoś lepiej smakuje. Wydaje mi się, że przesadzasz. Nic się nie stanie jeśli raz do roku zjesz smażonego karpia czy cukier. Grunt to zdrowe myślenie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście nie lubię smażonych pierogów. To są tylko rady. Ja chcesz to hulaj dusza. :)

      Usuń
  25. Świetne rady! Ja zawsze gotuję pierogi i jakoś nie mogę sobie wyobrazić smażonych, haha :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak ja uwielbiam tego typu ozdoby świateczne :) Jak za samymi Świętami nie przepadam, tak dekoracje są genialne ! :3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Odpowiadam na każdy komentarz!
Jeśli podoba ci się blog - zaobserwuj!
Chcesz zobaczyć na blogu coś czego na nim nie ma? Napisz komentarz!