Back to school: Organizacja

 
 

Hej,
wiele z nas mówi, że nie ma na nic czasu. W roku szkolnym typowy tydzień w większości jest skupiony głównie na nauce. Można to zmienić, wystarczy tylko chcieć i dobrze się zorganizować, a uda nam się wydłużyć chociaż trochę swoją dobę. Pomocny jest przy tym kalendarz, który ja kupiłam w biedronce, ale można zrobić podobny z zeszytu. :)


1. Zrób plan dnia!
Spisz na kartce, co musisz zrobić w danym dniu, co chcesz zjeść i o której godzinie (to porada dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę ze zdrowym trybem życia). Przez to uda ci się zorganizować czas tak, że zdążysz to wszystko zrealizować, a nawet znajdziesz parę minut dla siebie!

 
2. Nie odkładaj niczego na później!
Odkładanie na później nie prowadzi do niczego dobrego, za to wszystkie rzeczy skumulują się w jeden wielki chaos i nie będziesz wiedział/a za co się zabrać. Ja zawsze po kolacji zabieram się za zadania, które miałam zadane w danym dniu i dlatego prawie zawsze jestem przygotowana do lekcji.

3. Rób notatki!
Zawsze, gdy mam się uczyć na sprawdzian (głównie z przedmiotów zawodowych) spisuje sobie wszystkie lekcje na kartce. Lepiej jest mi się uczyć z niej niż z zeszytu. 
Również dajcie Waszym notatkom trochę koloru! Nie od dziś wiadomo, że różne barwy pomagają nam zapamiętać ważne rzeczy. Kolorowe podreślacze czy długopisy na pewno je ożywią!


4. Zaplanuj czas dla siebie!
Nie muszą być to dwie godziny. Wystarczy nawet 15 czy 30 minut, abyś mógł/mogła się zrelaksować. W tym czasie zrób to co chcesz. Weź kąpiel, zrób trening, pójdź na spacer, rolki, pobiegać czy zrób sobie coś pysznego do jedzenia! Trochę relaksu przyda się po ciężkim dniu!


Moje zakupy na ten rok szkolny nie były zbyt duże, ponieważ rok temu kupiłam mnóstwo zeszytów, które teraz muszę wykorzystać. Zaopatrzyłam się tylko w najpotrzebniejsze rzeczy. :)

A Wy jesteście zorganizowani? Stosujecie podobne metody?

tumblr | instagram | vinted | ask |

Komentarze

  1. Wszyscy teraz kupili te kalendarze z biedronki :D Czy jestem jedyną osobą, która ich nie ma? Są bardzo ładne! notatki są naprawdę bardzo ważne, i u mnie bardo się sprawdzają :D

    / MÓJ BLOG - zapraszam /

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie dobre rady, wg mniue najwazniejsze jest dobrze zacząć! :)

    Mogłabym liczyć na kliknięcia w tym poscie ? Będę baardzo wdzięczna!
    MÓJ-BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. dobra organizacja zawsze się sprawdza :) super rady, można zaczynać rok szkolny pełną parą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobra organizacja to podstawa podczas roku szkolnego!
    >>Alicce-alice.blogspot.com<<

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie jestem dobra w planowaniu, wszystko robię spontanicznie, ale mimo to jestem w stanie zrobić wszystko co chcę danego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ten sam kalendarz :) Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Man dwa takie same kalendarze :) Ja stosuję podobne zasady :) Lekcje od razu robię po szkole a potem odpoczynek :) I notatki muszą być kolorowe :)

    Zapraszam :) Spodobał się mój blog ? - zaobserwuj :) Odzwdzięczę się :)
    http://normalnienienormalnanastolatkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. też się zastanawiałam nad tym kalendarzem ale był troszkę za duzy jak dla mnie :D ale jest śliczny :)

    Pozdrawiam Cię i życzę cudownego tygodnia ! :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomocne rady :D
    W wolnym czasie zapraszamy do nas https://nastoletniaaperspektywaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie rozplanowanie dnia bardzo pomaga.
    Widzę, że Twój blog jest o zdrowym stylu życia, takiego właśnie szukałam, obserwuję <3
    Hmm, może zrobiłabyś Q&A tu na blogu mam kilka pytań co do właśnie bycia fit i odchudzania czy sportu.
    Pozdrawiam :*
    zazustreet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz pytania, zapytaj tu (zrobię post z odpowiedziami) lub możesz pisać na e-mail (justdaaria@op.pl). :)

      Usuń
  11. Super post, też miałam zamiar zrobił back to school, niestety nie miałam czasu.
    Zastanawiam się, czy już nie jest za późno.
    Poza tym, post świetny i obserwuję na stałe! ♥
    Pozdrawiam cieplutko! :)
    Wpadnij ♥ NAMELESS

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo spoko rady :)

    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Z planem dnia i odkładaniem wszystkiego na później mam największy problem niestety, super post, pozdrawiam :***

    http://wiktoriamigdar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Boskie zdjecia i przydatne rady! <3
    2 to cos dla mnie...
    swiatlociemnosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś miałam słabość do zapisywania wszystkiego w kalendarzu, lecz kiedy kupiłam tablet wszystkie plany przeniosłam właśnie do niego. Zawsze mam go przy sobie i szybko mogę wprowadzać zmiany.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mądre wskazówki! Jak chodziłam do szkoły- robiłam tak samo i sprawdzało się rewelacyjnie! Polecam!
    lovecreation.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja nie mam problemów z organizacją :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja już skończyłam szkołę.
    Ale kalendarz sobie kupiłam w biedrze :D
    Obserwuję i liczę na rewanż sachmey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Kalendarz to u mnie podstawa nie tylko roku szkolnego, ale także normalnego :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Na prawde super ! Bedę wpadać częściej
    www.lussja.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja właśnie w roku szkolnym staje sie nadzwyczaj zorganizowaną osobą xd

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja (póki co) nie potrzebuję kalendarza, aż się sama sobie dziwię ;) Na szczęście mam jeszcze kilkadziesiąt minut dla siebie.



    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq  >KLIK<

     
      


        

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialne porady :) Ja ostatnio sama zrobiłam sobie mini-organizer :)
    M.Ó.J B.L.O.G!
    Co powiesz na wspólną obserwacje?
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  24. Kalendarz z flamingami jest cudowny !

    OdpowiedzUsuń
  25. czas dla siebie to bardzo ważna sprawa podczas szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Skorzystam! Co prawda, zawsze znajdę dla siebie wolny czas, bo uczyć się średnio lubię i w sumie nie poświęcam na to zbyt wiele dnia, ale zobaczymy jak będzie w tym roku. :/ Także lecę jutro po kalendarz!Arleta

    OdpowiedzUsuń
  27. Z tym odkładaniem rzeczy na potem jest tak, ze czasem człowiek jest tak zmęczony, że musi trochę odpocząć :)
    photos-by-mef.blogspot.com zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  28. Odkładanie wszystkiego na później mój największy wróg! :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. też robiłam taki post rok temu piękne zeszyty
    julie-s-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. ciekawy blog zapraszam do mnie http://my-own-philosophyy.blogspot.com/2016/09/odkrywam-siebie.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja na szczescie lata szkolne mam juz za sobą :)
    Jeśli możesz, kliknij w linki w najnowszym poście, dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja w tym roku właśnie bardziej wszystko planuje i bardzo przydatne to jest:)
    http://herewegomotivation.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Kolory w moich zeszytach to wrecz jest must have! Nie wyobrazam sobie juz nauki bez kolorow w sumie dlatego ze kiedy nie mialam zakreslaczy cienkopisow i mialam to gdzies trudniej mi sie uczylo szczegolnie po calym ciezkim dniu! :D
    W twoim kalendarzu sie zakochalam! Sama poszukuje jakiegos podobnego! <3 Bo aktualnie wszystkie sprawy zapisuje w jednym zeszycie gdzie panuje chaos :D

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  34. Oj, co ja bym zrobiła bez kalendarza, haha :D
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Stosuję podobne metody, dlatego też uważam, że jestem zorganizowana :)
    Fajny post!

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Najczęściej staram się zaplanować do końca swój dzień, aczkolwiek nie zawsze jestem zorganizowana :p Koniecznie będę musiała robić notatki :D Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Super ten kalendarz :D Dla mnie jest złota zasada - bez kalendarza jak bez ręki. Nie wiem jak bym sobie poradziła z tym wszystkim. Studia, wcześniej jeszcze do tego praca... No i oczywiście życie prywatne, haha :D
    Pozdrawiam ;) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
  38. Dobra organizacja to podstawa! ja mam zawsze plan w głowie i kalendarzyk nad biurkiem :)
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetne rady! Ja też lubię mieć wszystko jasno zapisane i zorganizowane ;)
    Zapraszam do mnie - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Czytam takie rzeczy już kolejny raz i mam w głowie 'tak tak wprowadze większą organizacje' a i tak wychodzi jak zawsze ;P

    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo lubię czytać przeróżne porady a najbardziej te z działu BTS ale niestety tylko czytać. Jak to się mówi teoria jest gorzej z praktyką :)
    Przydatny post :)
    Zapraszam do mnie:
    https://nesiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. świetne są takie kalendarze, sama planuję zakup podobnego, aktualnie urzywam tego w telefonie :D

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak dobrze, że mnie już nie dotyczy etap szkolny.. :D

    Pozdrawiam serdecznie,
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetny post. Ja w kwietniu skończyłem liceum. Muszę Ci powiedzieć, że twoje rady są świetne, bo sam niektóre wykorzystywałem :D Też robiłem mnóstwo notatek, no i oczywiście żółty zakreślacz był zawsze na biurku. Spisywałem najczęściej słówka z niemieckiego i angielskiego, a było ich sporo no i na sprawdziany jak znalazł. Relaks też jest ważny, nie chodzi przecież o to, by siedzieć nad książkami od powrotu ze szkoły do 23. Ja uczyłem się właściwie nie wiele, byleby skutecznie i skończyłem LO z paskiem i dobrymi wynikami z matur :) Świetne rady!

    Zapraszam na kamilsart.blogspot.com. Chętnie zaobserwuję Twojego bloga w zamian za obserwację mojego :)

    OdpowiedzUsuń
  45. swietny poradnik, na pewno się przyda !

    Mogłabym prosić o poklikanie u mnie? Bardzo mi zależy!

    BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  46. Miałam ten sam kalendarz w zeszłym roku :D W tym roku mój kupiłam w empiku, nie wyobrażam sobie bez niego życia

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  47. Naprawdę super post! Trzymaj tak dalej!
    Zapraszam do mnie, http://ascardisis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. I love that flamingo notebook!!! I want it :D

    Would you like to follow each other? Please let me know on my blog :)
    www.infashionchains.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Odpowiadam na każdy komentarz!
Jeśli podoba ci się blog - zaobserwuj!
Chcesz zobaczyć na blogu coś czego na nim nie ma? Napisz komentarz!