Technik weterynarii #1



Jak pewnie wiecie (lub nie) jestem już drugi rok w technikum o profilu Technik Weterynarii. Postanowiłam zrobić taką serię postów, w którym przybliżę wam ten kierunek, ponieważ teraz trzecie klasy gimnazjum wybierają szkołę średnią, do której chcieli by pójść. Idąc do tej szkoły myślałam, że będzie w klasie więcej chłopaków, jednak pomyliłam się, więc jak ktoś chce iść na taki profil to trzeba pamiętać, że prawdopodobnie w większości będą tam dziewczyny. :)



W pierwszej klasie są trzy przedmioty zawodowe: Anatomia i fizjologia zwierząt w praktyce, Anatomia i fizjologia zwierząt oraz Chów, hodowla i inseminacja zwierząt przygotowujące do kwalifikacji R.9. Prowadzenie chowu, hodowli i inseminacji zwierząt, który jest w połowie drugiej klasy technikum.
Ja w pierwszej klasie przez pierwszy semestr miałam pracownie anatomiczną 4 godziny lekcyjne tygodniowo, anatomię 3 godziny tygodniowo, zaś chów, który kończy się nam w pierwszym semestrze drugiej klasy, jest po 2 godziny (oczywiście godziny się zmieniają zależnie od szkoły).
Anatomia w praktyce to nie jest naprawdę taka anatomia praktyczna, ponieważ moja klasa siedziała wtedy w klasie i robiła to, co na normalnej anatomii.


Z mojego doświadczenia materiału jest dużo i trzeba dosyć mocno się przyłożyć do przedmiotów zawodowych, ponieważ to z nich jest pierwsza kwalifikacja, która jest podobno najtrudniejsza ze wszystkich. Ale pamiętajcie, że oceny nie świadczą o tym czy zdasz czy nie. Na przykład u mnie w klasie są dziewczyny, które przykładały się do nauki, chodziły na lekcje dodatkowe przygotowujące do egzaminu, a niestety nie zdały, a były też takie, które bywały tylko w szkole i zdały oba, także oceny o niczym nie świadczą.


W zasadzie całe lekcje u mnie w szkole opierały się na koniach, ze względu na to, że w klasie mam mnóstwo koniarzy. Po prostu, kiedy co chwilę słyszy się o koniach to w pewnym momencie ma się ich dość, ale teraz chętnie bym wróciła na praktyki w stajniach. 
Na obu anatomiach poznajemy budowę i fizjologię zwierząt głównie gospodarskich (konie, krowy, świnie, owce czy kozy, czasem zdarzają się psy i koty). Uczymy się o tkankach, kościach, mięśniach, gruczołach, różnych narządach, układach nerwowych itp. W sumie jest to sama teoria, którą powinno się znać.


Na chowie, hodowli i inseminacji zwierząt zawarte jest wszystko o zasadach żywienia i utrzymania zwierząt gospodarskich, poznajemy rasy krów, świń, koni, owiec i kóz, poznajemy prawidłowe postawy zwierząt, umaszczenia koni itp.


W drugim semestrze pierwszej klasy zaczynają się praktyki, które nazywają się: Prowadzenie produkcji zwierzęcej i usług inseminacyjnych. Są to praktyki na stajniach, gdzie w zasadzie głównie się sprząta, wyprowadza konie, czyści je czy karmi. W pierwszej klasie niestety praktyki nie trafiły mi się fajne - wiadomo, każdy ma wysokie oczekiwania, ale później zmieniłam stajnię i wszystko było w porządku.

Jeśli macie jakieś pytania dotyczące tego kierunku - pytajcie w komentarzach! 

tumblr | instagram | vinted | ask |

Komentarze

  1. Fajnie, że przybliżyłaś temat :) Też myślałam o tym kierunku
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy kierunek :)
    Moja znajoma właśnie tam się wybiera :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie myślałam wgl o tym kierunku od zawsze wiedziałam że chce być mat-geo i na szczęście od roku spełniam swoje marzenie ale musze przyznać że w liceum jest bardzo trudno

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  4. moja koleżanka chcę zostać weterynarzem ja kocham za bardzo zwierzęta i nie dała bym ich operować więc nie mogę ale bardzo bym chciała Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy post, u nas niestety nie ma szkół z takim zawodem (ale spotkałam się z policealnymi) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy kierunek sobie wybrałaś :)

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesujący kierunek, sama bym się chętnie wybrała! :)
    maddelines.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz fajny kierunek :d u mnie niestety nie było żadnych interesujących to poszłam do liceum :P

    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post, zdjęcia takie urocze :D
    https://aleksisaliss.blogspot.com/
    zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajnie, że uczysz się takiego kierunku :)

    Kochana poklikałabyś w linki w poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/05/nowosci-czyli-o-udanym-zamowieniu-z.html
    Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Też stoje przed wyborem szkoły i myślałam o techniku weterynarii,może jeszcze mnie przekonasz do tego kierunku :)
    KLIK <---Zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O kurcze!
    Nawet nie wiedziałam o istnieniu takiego profilu technicznego.
    Niestety w mojej okolicy nie ma nic podobnego, ale zawsze to jakaś ciekawostka.
    Powodzenia życzy przyszły technik informatyk, również klasa 2
    Zapraszam do mnie
    MÓJ BLOG > klik ¦

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy kierunek. Żałuję, że w moim mieście takiego nie było. Ciekawe doświadczenie z tymi praktykami. Ładne zdjęcia. Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny post! W ciekawy i intrygujący sposób przedstawiłaś kierunek weterynarii :) Czekam na więcej takich postów.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy profil. Jak byłam mała, to chciałam być weterynarzem, jednak z biegiem czasu moje zainteresowania się zmieniły.

    fallenna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy kierunek, ale chyba nie dla mnie :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Super, że uczysz się takiego zawodu :D jest on naprawde przyjemny. Słodka świnka *.*

    Zapraszam do siebie ;) -> nowy post!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny pomysł na post - kiedy ja wybierałam szkołę średnią zrobiłam to pod wpływem impulsu (a dokładnie prze taki jeden film, na dodatek po latach stwierdzam dość średni;p), czytanie takich autentycznych relacji jest na pewno lepszym źródłem informacji niż opisy kierunków na stronach szkoły :D
    I jeszcze na dodatek takie uroczę zdjęcia <3
    Twisted Mouse

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja wybieram się do liceum na bio-chem-mat, przynajmniej takie mam plany. Twój kierunek również jest bardzo ciekawy! :)
    cosska-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. mam koleżankę w technikum weterynaryjnym :) ja własnie kończę matury i czeka mnie wybór studiów :o

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  21. Super kierunek! Bardzo ambitny! Musisz naprawdę kochać zwierzęta. Podziwiam!
    supermama-z-klasa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Masz super kierunek i pomysł na przyszłość, zazdroszczę, zwłaszcza że praca ze zwierzątkami potrafi być bardzo fajna :D /Mikołaj

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  23. Raczej nie dla mnie XD.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny kierunek, jednak raczej nie dla mnie. Szczerze mówiąc, to nie mam cierpliwości do zwierząt.
    topiekoty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. też chciałyśmy iść na weterynarię, ale jednak nie mogłybyśmy!:*

    Pozdrawiamy cieplutko!
    Nowy post na www.twinslife.pl ♥

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo fajnie że opisałaś jakie ta są przedmioty, to może ułatwić wybór :) świetny pomysł na post :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawy kierunek, jednak u mnie w pobliżu chyba nie ma takiego :o/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda na ciekawy profil dla miłośników zwierząt :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Moim zdaniem to świetny profil dla ludzi, którzy kochają zwierzęta.
    Sama idę do technikum, nie widzę siebie gdzieś indziej.

    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne zdjęcia ! :)) Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam konie <3
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Weterynarz to super zawód :) Jednak nie dla mnie. powodzenia

    http://wchojnacka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Moja siostra zastanawia się nad tym kierunkiem :) ja wybrałam technika technologii odzieży :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo fajnie, że opowiedziałaś o tym kierunku. Moim zdaniem najważniejsze są praktyki, dzięki nim możemy wiele się nauczyć, dlatego od razu wybieram liceum profilowane :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Co prawda skończyłam już liceum, ale bardzo zaciekawił mnie ten kierunek i może gdybym była młodsza to bym poszła na niego :)

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. zastanawiałam się nad tym kierunkiem ;))))
    zapraszam alexis-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Odpowiadam na każdy komentarz!
Jeśli podoba ci się blog - zaobserwuj!
Chcesz zobaczyć na blogu coś czego na nim nie ma? Napisz komentarz!