Moje zdrowe odżywianie

Cześć,
dzisiaj przyszedł czas aby powiedzieć co nieco o mojej ''diecie''. Nie lubię nazywać tego dietą, ponieważ to słowo źle mi się kojarzy. Oczywiście do tego doszła regularna aktywność fizyczna, ale o tym w innym poście

 

Moją przygodę ze zdrowym odżywianiem zaczęłam w lipcu 2014 roku. Postanowiłam sobie wtedy: Zero słodyczy! Musisz schudnąć! Był to czas kiedyś moja waga dobiła prawie do 80 kilogramów i ciągle rosła. Źle się ze sobą czułam, nie mogłam na siebie patrzeć w lustrze.
Wiadomo, początki były, i zawsze będą, trudne. Jednak ja nie poddałam się.
Reakcje ludzi wokół mnie były różne. Od ''...i tak nie schudniesz...'' do ''...po co ci ta dieta...''.
W domu nie było mi łatwo zdrowo się odżywiać. Ciągłe pokusy, ciasta, czekoladki, smażone potrawy czyhały na mnie codziennie. Dziś, w zasadzie, nie zwracam już na to uwagi. Nie ciągnie mnie do słodyczy czy tłustych posiłków.

 

W dzisiejszym dniu pokazuje tym, którzy we mnie nie wierzyli, że jednak wytrwałość i jasno postawione sobie cele dają efekty. W ciągu prawie roku schudłam ponad 20 kilogramów i tak zmieniłam swoje nawyki żywieniowe, że dziwie się jak kiedyś mogłam jeść tyle tego co jadłam.
Najważniejsze w zdrowym odżywianiu są regularne posiłki - pomaga to nie podjadać.
Nie chodzi o to, aby ucinać sobie kalorie, ale o to żeby dać organizmowi odpowiednią ilość prawdziwego jedzenia.
Przez to wszystko nauczyłam się samodzielności, dyscypliny i przede wszystkim gotowania. Polecam spróbować. :)

Zdjęcia ©WeHeartIt

A wy zdrowo się odżywiacie?

tumblr | instagram | vinted |

Komentarze

  1. tak, już od dawna jem zdrowo, ale od czasu do czasu pozwalam sobie na słodycze, bo życie jest za krótkie żeby całkowicie się ograniczać :P
    blog: optymistka. | fanpage

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie teraz zaczęłam "zdrowiej" się odżywiać. Ćwiczyłam do tego, ale mam problemy z kostką i lekarz kazał przestać. Ale staram się jeść zdrowo cały czas ;)


    http://xyzilo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele razy chciałam zmienić swoją "dietę" na zdrowe jedzenie ale jakoś tak, za bardzo kocham fast foody (dlatego wyglądam jak wyglądam ew).


    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. 20kg to niesamowity wynik! Wiesz co? Na prawdę Cię podziwiam. Ja wciąż sobie powtarzam, że rzucę słodycze całkowicie, ale zawsze czy to po tygodniu czy miesiącu, przychodzi ten dzień, kiedy po prostu muszę podjeść słodyczy. Udało mi się jedynie zrezygnować całkowicie z fastfoodów i ograniczyć słodkości do minimum, ale chciałabym więcej, nie tyle co dla schudnięcia, ale dla poprawy stanu zdrowotnego mojego organizmu! Dziękuję za dodatkową motywację i przede wszystkim gratuluję Ci tego, co osiągnęłaś! :)

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie, że Ci się udało :) Też muszę zacząć :D

    http://nastriala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie to się nie udało. ;) To tylko systematyczna praca i silna wola. ;]

      Usuń
  6. Ja staram się w miarę zdrowo odżywiać (cii, niby tych rodzynek w czekoladzie koło mnie wcale nie ma xD). Tak na prawdę nie jem przykładowo fast food'ów ani też nie piję napojów gazowanych, słodycze tak raczej w rozsądnych ilościach, może jestem dziwna, ale po prostu zdrowe jedzenie bardziej mi smakuje ;) Chociaż zaczęłam się w wiedzę o zdrowym odżywianiu bardziej wgłębiać dopiero kilka miesięcy temu.
    Całkiem ciekawie piszesz, więc obserwuję (to nie ten tekst z kopiuj-wklej, serio fajnie piszesz i masz bardzo ładny wygląd bloga ^^).
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi bardziej smakuje zdrowe jedzenie. ;) Teraz jak widzę jakieś jedzenie obciekające tłuszczem to nie dobrze mi się robi...

      Usuń
  7. Niestety pokuszę sie czasem np. na frytki, ale raz w tygodniu to maks. Myśle, ze czasem można sobie pozwolić na taka rzecz, ale nieczęsto. Poki co nie mam problemów z waga, jem dużo warzyw, to taka moja mała miłość ;) gratuluje schudnięcia i życzę utrzymania sie w dobrej formie juz na zawsze! :D
    opowiastki--prawdziwe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również staram się zdrowo odżywiać :)
    http://koniandvivi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Staram się zdrowo odżywiam, jednak czasami to nie wychodzi. Fajny post :)
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale mi narobilas smaka ahhaa ja tam uwielbiam zdrowe jedzenie :)
    Pozdrawiam!
    Mój blog (klik)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie odżywiam się specjalnie zdrowo,ale bardzo lubię zdrowe smoothie,owoce i warzywa,szczególnie latem Pozdrawiam :)
    life-by-katee.blogspot.com - zapraszam (nowa nazwa) ✭ ✮

    OdpowiedzUsuń
  12. wow, gratuluję takiej zmiany! :) ja od prawie dwóch lat staram się zdrowo się odżywiać, choć to wiadome, że czasem mam "złe dni" ;) ale np. zamieniłam jasne pieczywo na ciemne, kolorowe napoje na wodę czy słodycze na owoce, a smażone potrawy na gotowane :) w moim domu ciężko się trzymać takich zasad, gdyż wszyscy moi domownicy są zwolennikami tłustego, niezdrowego jedzenia, a niestety do kuchni nie chcą mnie wpuścić, gdyż im moje zdrowe obiady nie smakują, cóż.
    czekam aż w końcu wyprowadzę się na studia i będę mogła sama decydować, co na obiad! :)
    krysiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Przy zdrowym odżywianiu towarzyszy energia i dobre samopoczucie. Fajnie, że nie traktujesz tego jako diety, tylko unikasz 'śmieciowego' i niepotrzebnego jedzenia, też preferuje taki styl życia, pozdrawiam :)
    http://xwikens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja staram sie zdrowo jesc co nie zawsze wychodzi :)
    U mnie mały konkursik :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tak się zdrowo zaczęłam odżywiać,że teraz muszę przytyć,bo nie najlepiej wyglądam.Każdego ostrzegam,żeby robił wszystko z głową. Czasami trzeba pogrzeszyć i o tym należy pamiętać ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. ja staram się zdrowo odżywiać :)

    Dziękuje za komentarz :) Wpadniesz i pomożesz? Będę wdzięczna!
    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  17. Staram się zdrowo odżywiać, ale czasami coś zjem niezdrowego :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja próbuję się zdrowo odżywiać i czasem nawet mi się udaje haha
    Ciekawy post i masz bardzo ładny nagłówek:)

    Zapraszam do mnie, jeśli Ci się spodoba- zaobserwuj:
    http://julia-iggy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Też staram się zdrowo odżywiać. Zapisałam się nawet na fitness!

    Jull Blooog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję i podziwiam wytrwałości :)

    Pozdrawiam i życzę wspaniałej niedzieli :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  21. Staram sie odżywiać jak najlepiej :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja ostatnio mam 'fazę' na koktajle truskawkowe hahha!

    Pozdrawiam cieplutko :*
    ✿by Sylwia - klik✿

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja też zdrowo się odżywiam i dodatkowo jeszcze ćwiczę :D

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    OdpowiedzUsuń
  24. Często zdrowe odżywianie mylone jest z jakąś dietą, co mnie irytuje, ale mniejsza. Też się zdrowo odżywiam, ale ostatnio trochę pofolgowałam przez białe michałki - moją słabość, haha.
    Kocham takie inspiracje :D
    claudia-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja staram jeść zdrowiej, ale słodyczy sobie nie odmawiam :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. WOW jaka inspiracja! zrzucić 20 kg to nie lada wyzwanie!:)

    ALQXX

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja się niestety poddaje,właśnie przez to jak ludzie mówią,że i tak nie schudnę.Muszę schudnąć,ponieważ źle się czuję.Mam zamiar jeść więcej owoców i warzyw i przestać w końcu jeść niezdrowych rzeczy.
    Mogłabyś poklikać w linki?http://truskawkowyswiat123.blogspot.com/2015/05/ubrania-dressgal-zawartosc-paczki.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Gratuluję, ja również staram się zdrowo odżywiać, lecz nie ze względu na to, że chce schudnąć. Bardziej dlatego, że lepiej się wtedy czuje i bardziej mi takie jedzenie smakuje :)
    http://ff-fabfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. ja staram się jeść zdrowo,ale nie po to żeby schudnąć:)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Gratuluję wytrwałości i tego, że tyle schudłaś! Ja nie odżywiam się specjalnie zdrowo, ale też nie jem zbyt często śmieciowego jedzenia :)

    Happiness Blog

    OdpowiedzUsuń
  31. Przez jakiś czas starałam się zmienić moje nawyki. Kocham czarną herbatę ale chyba nie zbyt dobrze wpływa na organizm. Chciałam zastąpić ją wodą z cytryną, ale po jakimś czasie znudziło mi się to. Niestety nie mam dobrej motywacji.

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  32. Gratulacje! Ja staram się jeść zdrowo, ale czasami przez mojego chłopaka i jego miłość do fast foodów, zdarzy się jakiś Macdonald czy troszkę słodyczy, ale ojj tam :D

    try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratuluje! Podziwiam cie, bo wiem jak ciezko jest schudnąć wyrzekajac sie przy tym wszelkich przyjemnosci. Znasz jakies przepisy ktore moglabys polecic dla poczatkujacych ktorzy wchodza dopiero w etap zdrowego odżywiania sie? :)
    Poki co, mi udaje sie jesc 5 posilkow dziennie i pic sama wode z cytryna :)
    Pozdrawiam i zapraszam :)

    Nie ----Poznaj mój świat fotografii----

    OdpowiedzUsuń
  34. Jakoś nie patrzę na to co jem, staram sie przytyć bo ważę ledwo 39 kg ://

    Dodajemy do obserowanych? I mam ogromną prośbę, czy mogłabyś poklikac w linki pod zdjęciami? Bardzo zalezy mi na współpracy: http://low-believer.blogspot.com/2015/05/jak-zaczac-blogowac-kilka-rad.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  35. Inspirujące zdjęcia i motywująca notka :)

    Zapraszam do mnie:
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  36. Zazdroszczę że udało ci się zmobilizować do zdrowego odżywiania. ja też bym chciała, ale pokusy ... :/ Może kiedyś mi się uda xdd
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. super post <3 tyle pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
  38. dobrze, że ja nie piszę o zdrowym odżywianiu, bo nic bym nie napisała ciekawego... a Ty iwesz, co pisać :D
    Pozdrawiam,
    byAjina

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja staram się przytyć, ale nie jem tego, co popadnie, tylko staram się odżywiać w miarę zdrowo:)



    bypatricia143.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Staram się :)

    Obserwuję, http://zollysx.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  41. Gratuluję takiej wytrwałości! Też spróbuję ;)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. ja nie przywiązuje uwagi do zdrowego odżywiania :)
    jem to na co mam ochotę

    zapraszam http://czillen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Jejku super motywujesz!! Ja zaczęłam taką "dietę" zdrowe odżywienie od wczoraj (od początku czerwca) i mam nadzieję, że uda mi się w niej wytrwać! ;)
    http://jullia2452.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja też zaczęłam swoją dietę jakieś 2 miesiące temu i miałam tak samo jak Ty pokusy ciągle czyhały i czasami zdarzyło mi się podjeść słodycze, ale już powoli z tym sobie daje radę. :)
    Brawo za zrzucenie tylu kg! :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Kiedyś rzeczywiście trzymałam się zdrowych planów, ale od jakiegoś czasu nie mam stricte zasad. Nie jadam białego pieczywa, ale czekoladką raz na jakiś czas nie pogardzę. Chwilowo prowadzę tak nieregularny tryb życia, że i tak zdrowa dieta daje niewiele rezultatów :(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Odpowiadam na każdy komentarz!
Jeśli podoba ci się blog - zaobserwuj!
Chcesz zobaczyć na blogu coś czego na nim nie ma? Napisz komentarz!